תיקי שטח לכיבוי אש לפני אכלוס נחשבים לאחד הגורמים החשובים ביותר בכל בניין. חשוב להבין כי כל בניין ציבורי זקוק לתיק שטח, על מנת לאפשר לכוחות הכיבוי וההצלה לבצע את תפקידם בצורה היעילה והמהירה ביותר בשעת חירום. לכן כל בניין ציבורי וכל בית עסק זקוק לתיק מסוג זה, על מנת להוציא או לחדש את רישיון העסק שלו. המטרה היא כמובן למנוע נזק לרכוש ולנפש, ולכן יש צורך להקפיד על תיק מסודר, עדכני ורלוונטי, העומד בכל התקנים הנדרשים. זוהי הדרך היחידה לאפשר לכוחות ההצלה לעבוד בצורה יעילה יותר, במקרים של שריפה בבניין. חשוב לדעת כי אחת לשנה רשות הכיבוי וההצלה מעדכנת את התקנים החדשים בנושא, ולכן חשוב להכיר את העדכונים השונים ולפעול על פיהם.
תיק שטח לכיבוי אש לפני אכלוס – כל מה שחיוני לדעת בנושא
קודם כל, כדאי לדעת כי החוק מאפשר לשירותי הכיבוי וההצלה לדרוש מבעלי העסקים להתקנים אמצעים שונים לכיבוי אש בעסק שלהם, ולכן אחת לשנה ההנחיות משתנות ויש צורך להתקין מערכת חדשה לכיבוי או לזיהוי אש. כמו כן, כדאי לדעת כי סוג של שינוי במבנה ציבורי או בבית עסק, מחייב דיווח לרשות כיבוי האש, על מנת לקבל אישור. לכן במקרים מסוג זה, יהיה צורך להגיש את תיק השטח של הבניין לעיתים קרובות יותר (צרו קשר עם מומחים להכנת תיק שטח לכיבוי אש), אך באופן כללי מדובר על הגשה אחת לשנה. התיק יכול להיות מוגש על ידי בעלי או יזמני מבנה ציבורי חדש, אשר מעוניין לקבל רישיון עסק. חשוב להדגיש כי ללא קבלת האישור הנדרש, הכיסוי הביטוחי של בית העסק אינו תופס. כמו כן, אי הגשת התיק עלולה לגרום לאחריות פלילית במקרה של שריפה, אשר גרמה לנזק לרכוש או לנפש.