כל חברה זקוקה לציוד משרדי מלא הכולל כסאות משרדיים מתאימים ונוחים התומכים בגב, מחשבים איכותיים המתאימים לאופייה של העבודה, משרד בעל חלל מרווח דיו ושולחנות משרדיים המתאימים לצרכים של העובדים ולאופי העבודה שהם מבצעים במשך היום.
שיקולים בריאותיים
בחירת השולחנות למשרד היא אינה העדפה אסתטית גרידא. בעידן בו העובדים יושבים שעות ארוכות מול המחשב, מבצעים פעולות המצריכות חשיבה ואינם זעים ממקומם בתדירות רבה, על השולחנות והכסאות המשרדיים להיות תומכים ככל האפשר במבנה הגוף של העובדים ובצרכים המקצועיים שלהם ביום העבודה.
שולחנות משרדיים מסוגים שונים נמכרים על ידי חברות, האנגרים, חנויות בוטיק ועוד. השיקול הכלכלי, אמנם, הוא בין השיקולים המרכזיים המובילים את האחראי על הרכש בעת ריהוט משרד אולם יחד עם זאת, כיום ידוע יותר מתמיד כי רווחת העובדים משתלמת לארגון ולפיכך, השקעה בנוחות וברווחה הפיזית של העובדים מבטיחה יותר חריצות ועבודה יותר יעילה מצד העובדים עצמם.
שולחנות משרדיים צריכים להיות מותאמים גם לדרג של העובדים ולסוג העבודה שלהם. כך למשל, לא ניתן יהיה להתפשר על הייצוגיות של שולחן המזכירה, הממוקם בכניסה למשרד. לשולחן זה יש השפעה על הייצוגיות של המשרד ולפיכך הוא צריך להיות מאובזר בכל הנדרש, להיות מסביר פנים וכן להיות תואם את הערכים של החברה.
שיקולים פרקטיים
שולחנות העובדים לעומת זאת, צריכים להיבחר על ידי שיקולים פרקטיים יותר. שולחן המשרת את העובדים צריך לתמוך ביציבה לאורך כל היום, להתאים לגובה הכסאות ולהיות נוח כך שהעובד יוכל להתמקד בעבודה עצמה ולא באי הנוחות הפיזית. בחירה נכונה של שולחנות משרדיים צריכה להתבסס על היכרות עם אופי העבודה וכמו כן, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בתחום הארגונומיה.
חומר הגלם
חומר הגלם ממנו עשוי השולחן הוא פונקציה של מספר שיקולים. ראשית, עליו להיות תומך באופי העבודה כמובן. שנית, עליו להיות אכותי דיו על מנת שישרת את העובדים במשך זמן רב ולא יתחיל לגלות סימני קילופים או לחלופין, בלאי מואץ של הצבע או היציבות. שלישית – העלות. עלות השולחנות צריכה להיכלל בחישוב הכללי אולם יחד עם זאת, מבלי לפגוע באיכותם.