על מנת לעסוק בתחום הקבלנות בישראל ישנו צורך להירשם תחילה בפנקס הקבלנים. הרישום הינו הכרחי על פי החוק במדינה ומאפשר לקבלן מספר זכויות אשר ללא רישיון אין לו כל יכולת להשיג אותן למשל הגשת מועמות למכרזים, גיוס על עובדים פלסטינאיים ועוד. כמו כן, הרישום תחת הכותרת של רשם הקבלנים מספקת ללקוח הפוטנציאלי של הקבלן ביטחון כיוון שהיא מאפשרת לדעת שעבודה של הקבלן הינה מפוקחת ויש למי לפנות במקרה הצורך.
תהליך רישום ברשם הקבלנים
השלב הראשון על מנת להיכנס אל פנקס רשם הקבלנים הוא כמובן הגשת בקשה מטעם הקבלן. על הבקשה להיות מפורטת ומנומקת ולהכיל את כל הסיבות בגינן הקבלן מעוניין לקבל את הרישיון. הבקשה מופנית אל רשם הקבלנים שהינו עורך דין המוסמך בעיקר בתחום זה והוא אחראי על הטיפול בה.
את הבקשה יעביר עורך הדין אל ועדה מיוחדת מטעמו אשר תדון בה. כל בקשה נבדקת בצורה יסודית ומעמיקה, פעמים רבות הקבלן אף מוזמן אל הועדה על מנת שהיא תוכל להתרשם ממנו ומבקשתו בצורה טובה יותר. במידה והועדה מחליטה כי הקבלן אכן ראוי ומקצועי רשם הקבלנים יספק לו את הרישיון המבוקש. ישנם מספר סוגי רישיונות ובכדי לקבל כל אחד מהם נדרשים תנאים שונים, בדקו את התנאים קודם אתם מגישים מועמדות על מנת לזרז תהליכים אצל עורך דין העוסק בתחום של רישום קבלנים.
בחירת רשם קבלנים
על מנת שקבלת הרישיון אכן תתבצע חשוב לבחור את רשם הקבלנים הנכון ביותר עבורכם. חשוב מאוד להתנהל מול הרשם באופן מכובד ומדויק על מנת להגדיל את סיכוייכם לקבל את הרישיון המיוחל. בכדי לדעת שאכן בחרתם את רשם הקבלנים הטוב ביותר ערכו סקר שוק קצר קודם שאתם עושים את הבחירה. רשם נכון יזרז את התהליך ויקרב אתכם אל היעד שלכם באופן משמעותי וניכר.
> למדו מתי נדרש רישיון קבלן