אחדות בלימוד חכמת הקבלה
בשיעורי הקבלה של המקובל הרב יהודה לייב אשלג, בעל הסולם ובנו הרב"ש אנו נתקלים במה שכתב הרב"ש: שאנו נאספנו לייסד חברה על מנת להשפיע לה' אך מטרם יש להיות באהבת הזולת והשפיע לאדם, ואהבת הזולת אינו יכולה להיות אלא בביטול עצמו כשהאדם מצליח להיות בשפלות אך עם זאת יש לנו להתגאות שלכל אחד מאתנו מטרה שהשכינה תשרה בנינו.
ממימוש תורתו של בעל הסולם
המילים הללו שבאו מתוך לימוד הזוהר הקדוש, נראות ברורות ופשוטות אך נדרש המון מאמץ, כח, וביטול השכל להשיג אותן. יש כמה גישות איך להשיג את מה שהוא כותב; אחת הדרכים היא שאנו צריכים לחיות כאילו כבר קבלנו מהבורא את הכוחות, הרצונות וידע לפעול בהשפעה ולקיים את הדברים הנשגבים הללו. באופן שנוכל להשפיע זה לזה, באופן של ביקורת עצמית בדרג המחשבות והרצונות ולהצליח להגיע מאהבת הבריאות לאהבת ה'. פשוט מאד לעשות סוג של משחק שאנו כבר נמצאים באהבה הדדית ובהשתוקקות להגיע לדבקות בה' יתברך.
לימוד פנימית התורה בדרך אשלג
לימוד פנימיות התורה מבאר כי העלאת הנטיות, החסרונות וההשתוקקות לבורא היא התפילה המעלה 'מן' ומייצרת מקום למילוי מצד הבורא וייצוב הכלי הרוחני שלנו מצד איתערותא ד'לתתא. ואז נגלה 'כאיש אחד בלב אחד' כי היחס הבורא והטוב האלוקי הוא קבוע ונמצא באהבה חלוטה כלפינו וכמה שנעלה את החסרונות שלנו לבורא, זה נקרא 'חד מגלה חד' שבזה יהיה גילוי הבורא. והעלאת המן צריכה לבורא מתוך החסרון המשותף שלנו ולא של חסרון פרטי של כל אחד.
כיצד נעשה התיקון לפי הזוהר הקדוש?
אנו צריכים בעצם לדרוש את החיבור שהיה לפני השבירה, ז"א לפני חטא אדם הראשון – בעצם התפילה היא שה' יעזור לנו להתחבר בדרך 'עשה רצונך כרצונו' על מנת שנהיה בהשפעה הדדית. בתהליך זה של העלאת מן מצד הנבראים באופן טבעי החסרון שלנו משתנה בכל פעם ונעשה מותאם יותר לקבלת האור האלוקי, וההשתדלות להיות יחד בקדושה ובטהרה באחדות על מנת להתאחד עם הבורא זהו מה שנקרא בחכמת הקבלה – תיקון כלים. ועל זה מגיעה עזרה מלמעלה שנקראת מד', אם כן יש לנו העלאת מן שזוהי התפילה וירידת מד שזוהי התשובה האלוקית. לחנות ספרי קבלה של בעל הסולם ותלמידו לאתר סולם יהודה בקישור הזה.
כתיבה ועריכה לשונית: הרב שקד אליהו פנחס | מרצה לקבלה וחסידות | מייסד מרכז סולם יהודה